Saturday 18 November 2017

Antologi Anugerah Sebuah Cinta

Tajuk Cerpen; Sinar di Sebalik Sirna



Azila Aina mengesat sisa-sisa air mata yang masih berbekas membasahi pipinya. Siapa yang mampu menduga, kasih sayang dan kesetiaannya dinodai oleh insan yang dipercayai mampu menjadi khalifah sepanjang hidupnya.

               Sekilas kejernihan air sungai yang mengalir, menampakkan bayangan wajahnya. Kelihatan di bawah kelopak matanya agak sedikit kehitaman. Terlalu banyak air mata yang Azila Aina rembeskan sejak perpisahan itu terjadi. Terasa kontang juga tangki air matanya. Dipaksa keluar tiada henti sedangkan stok air mata yang baharu, belum sempat diproses lagi. Namun apa yang tersurat tidak mampu ditarik semula. Mungkin Maha Pencipta mempunyai perancangan lebih baik untuk Azila Aina. Hanya dia kurang yakin memulakan langkah baharu tanpa insan bernama Taufiq Ikhwan di sisinya.

               Azila Aina mengeluh sedalam-dalamnya. Dia perlu kembali bangkit dan tidak boleh terlalu alpa dengan kesedihan ini. Hatinya harus dipujuk dari  terus meratapi perpisahan ini. Jika difikirkan kembali, bagaimana perpisahan ini tidak diratapinya. Terkilan sungguh rasa hati lantaran sebulan lagi sepatutnya dia menjadi yang halal buat Taufiq Ikhwan. Kejam sungguh kau, Taufiq Ikhwan! Mencarik maruah gadis ini di telapak kakimu.

               “Sampai hati abang buat Ila begini? Apa dosa Ila pada abang?” Fikiran Azila Aina melayang mengimbas detik pertemuan terakhirnya bersama Taufiq Ikhwan. Lelaki itu hadir sekali, mengiringi ibu bapanya semasa memutuskan ikatan pertunangan mereka.

#apakah Azila Aina bertemu Sinar Di Sebalik Sinar Kehidupannya???
#Siapakah yang menyapu air matanya?
+×+×+Dapatkah kesudahannya dalam Antologi Cerpen Anugerah Sebuah Cinta.

Insya allah..pelbagai kisah cinta dalam sebuah buku. Jom beli. Sokonglah karya penulis-penulis baharu yang bakal gegarkan tanahair...beberapa tahun lagi...hashtag#bukanperam10tahunlagi.

Kamilah barisan adik-adik didik kak UmieNadzimah2015.
Jom order segera. Edisi terhad. Boleh hubungi saya untuk memilikinya.

Ada cerpen bonus Kak Umie Nadzimah selaku cikgu kami.

Terima kasih Kak UmieNadzimah2015 di atas tunjuk ajar dan rakan2 yang terlibat seperti FarizaAbuBakar, SriWahyuniIrwanWahyu, EmmaKasim, Mamizubi65,SerraDiex,fatimkhairani, Amirul_MK, Norhanisamila, QasehkuAdiera, CheZulkifli, dan ramai lagi.

No comments:

Post a Comment