Saturday 11 November 2017

Kerja sementara jadi kerani

Orang ingat ada kelulusan senang nak cari kerja. Tapi semuanya terpulang pada rezeki dan izin Ilahi.

Memegang Diploma Pengurusan Ladang payah untuk dapat pekerjaan ketika tahun 2001. Dapat pula rata2 menasihati saya agar sambung pelajaran. Namun saya tak mampu.

Berusaha demi berusaha, terus ambil keputusan mencari pekerjaan menggunakan keputusan SPM saja. Akhirnya saya berjaya menjadi kerani sementara di RHB Insurance selama 3 bulan.

Nak tahu tak gaji saya masa tu, hanya Rm550.

Bekerja di Kuala Lumpir di Menara RHB memang mencabar, namun saya tetap berusaha untuk mengharapkan kerja tetap. Mujur menumpang di rumah mak saudara. Tak perlu membayar sewa.

Menggunakan segala kemahiran bercakap ketika jadi jurujual dan pengetahuan akaun dan pengurusan dalam diploma.

Akhirnya, yeah!!!! Saya diterima bekerja tetap di RHB Insurance dalam Claim Department.
Nak tahu lebih lanjut, tunggu CATATAN PENGALAMAN SETERUSNYA..

No comments:

Post a Comment