Sunday 26 November 2017

24.11.2017

24.11.2017

Yeah, hari terakhir persekolahan. Tentunya yang palong sekolah adalah anak2 kitakan.
Kepada pada ibu bapa, masing2 mula memicit dahi. Maklumlah kena sediakan persiapan untuk anak2 mula sesi persekolahan.

Seperti saya sendiri, tahun 2018 adalah tahun yang mencabar. Keempat-empat anak saya bersekolah. Firdhaus akan melalui UPSR, Firzanah terpilih menjadi pengawas sekolah, Firjani bertukar sekolah tadika dan Firuz Nafiz akan mula bertadika.

Saya dan suami akan bercuti selama 4 hari seperti biasa. Setiap awal tahun begitu juga. Pasrahlahkan.

Agak-agaknya berapa ribu yang perlu diperuntukkan. Selalunya saya memperuntukkan dua ke tiga ribu, kali ini pastinya akan bertambah.

Apapun  saya tak kisah asalkan dapat sediakan yang terbaik untuk anak2.

Malam karang mula berkemas. Firdhaus dan Firzanah bakal hadiri Kem Solat di kampung. Kebetulan ada dekat, selama 5 hari. Sokong program kawan2 anjurkan.
Semoga mereka perolehi ilmu yang bermanfaat.

Nukilan
Pn. Fakarina

No comments:

Post a Comment