Saturday 18 November 2017

14.11.2017

14.11.2017

Beberapa hari saya tertinggal bingkisan harian saya.
Saya cuba kejar balik, insya allah.

Hari ini, anak bongsu saya demam. Tu yang cukup membuatkan saya keletihan dan layu.
Pengorbanan seorang bergelar mama, jika anak2 sakit mereka lebih selesa dengan kita.
Macam anak bongsu saya, pandai memilih jika orang lain buat susu pun tahu. Bukan dia hendak minum, dibaling terus botol itu. Silap haribulan, pasti pembancuh susunya bakal berkecil hati dan merajuk.

Tahun depan dia sudah meniti umur 4 tahun. Walaupun pelat, insya allah dia bakal bersekolah tadika. Tak sabar tengok dia membesar lagi dan lagi. Mulalah saya pandang bayi kecil. Geramkan tengok kecil-kecil comel. Tapi saya tak dinasihatkan mengandung lagi kerana masalah kesihatan.

Ok kita berhenti di sini, bayi tua saya menangis dan merengek lagi. Nak bawa pergi ke klinik. Tapi jam sudah pukul 10.15 malam. Risau pula tengok dia letih dan lesu. Di luar tak rasa panas, sebab biasanya dia akan panas dalam.

Nukilan;
Nafsiah 14.11.2017

No comments:

Post a Comment